dinsdag 13 januari 2015

"Hout"draaien met polymeer klei

Youtube is toch zo slim.

Was ik het vorige berichtje aan het typen en zocht ik nog even naar de links voor een juiste bronvermelding ... kreeg ik een leuke suggestie van Youtube.

Het onderstaande filmpje zou ik ook wel een leuk kunnen vinden.



En inderdaad .. heel leuk zelfs.

Nu nog eens uitvogelen waar ze die "pen blanks" verkopen.

Mocht je het niet helemaal begrepen hebben:
Als basis wordt een pen blank gebruikt. Die zijn te koop .. ergens.
Waar je normaal gesproken het hout aan vast lijmt, plak je nu stukjes van zo'n fimo-staaf.
De ruimtes ertussen vul je op met verse fimo en vervolgens gaat het de oven in. Zo'n 15 minuten op 180 graden celsius. Je kan de pen dan het beste nog even laten liggen (een dagje ofzo) want de klei kan nog iets harder worden. En vervolgens kan je het verder bewerken op de draaibank.

Dit staat dus op mijn Wish list en wil ik echt een keertje gaat doen.

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=T2ikqPBwvkQ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten